Marketing stale się rozwija, a co za tym idzie – pojawiają się nowe trendy. Dobry i czujny marketingowiec powinien szybko oraz elastycznie reagować na zmiany, wcielając w życie nowe rozwiązania, dzięki którym oferta dotrze do zdefiniowanej grupy odbiorców.

Personalizacja jako klucz do sukcesu

Nie chodzi już tylko o imienne maile i newslettery. Najgorętszym trendem w marketingu 2017 roku, promowanym intensywnie przez agencje reklamowe, jest określanie tzw. persony. Innymi słowy – projektowanie odbiorcy usług, którego można opisać nie tylko z pomocą danych demograficznych i geograficznych, ale też dzięki znajomości jego upodobań i reakcji emocjonalnych. Nie od dziś wiadomo, że to emocje nakręcają sprzedaż i zaangażowanie klientów. Marketingowcy wyposażeni w wiedzę o uczuciach potencjalnego nabywcy, mogą lepiej zaadresować swoją usługę. W tym celu można wykorzystywać spersonalizowane programy do witryn internetowych, takie jak Evergage.

Generated Content, czyli „daj przemówić odbiorcy”

Kolejnym trendem jest marketing oparty na treści generowanej przez samych użytkowników. Trzeba nauczyć się słuchać swoich odbiorców i dać im przemawiać w dowolnym momencie. W ten sposób mogą oni przejąć rolę nadawcy, co poprawia ich samopoczucie, a komunikat marketingowy staje się bardziej wiarygodny i angażujący.

Działanie „na żywo” lepsze niż zaplanowane akcje

Nie bez powodu praktycznie każda dobrze prosperująca agencja reklamowa obsługuje dziś kanały społecznościowe na Snapchacie i kreuje rozwiązania przeznaczone na Instagram Stories. Dzieje się tak dlatego, że odbiorcy coraz częściej doceniają spontaniczne akcje i stają się bardziej obojętni na przemyślane strategie. Warto więc udostępniać w internecie materiały tworzone „tu i teraz”, aby wpłynąć na wizerunek marki.

Śledzenie trendów jest trendem

By prowadzić efektywne działania sprzedażowe, trzeba rozwijać swoje kompetencje. Warto więc poświęcić trochę czasu na regularne śledzenie nowinek i zapoznawanie się z wynikami badań konsumenckich. Takie zaangażowanie na pewno przyniesie pozytywne rezultaty.