SMS czyli Short Message Service po raz pierwszy został wysłany 3 grudnia 1992 roku z Wielkiej Brytanii, w celu rozesłania życzeń z okazji Świąt Bożonarodzeniowych do znajomych. Natomiast pierwsza kampania SMS mająca pozyskać potencjalnych klientów została wysłana w 1999 roku. Dawno temu? No właśnie, a mimo to usługa ma się świetnie, co więcej jej zastosowanie przybiera coraz to nowe, lepsze formy zastosowania nie tylko w życiu codziennym, ale także w sferze biznesu. W świecie nowoczesnych technologii można by uznać tę formę komunikacji za nieco archaiczną i passé, jednakże wbrew wszystkiemu cieszy się ona dużą popularnością oraz sympatią wśród odbiorców. Podsumowując, SMS-y są niezmiennie wysoce popularną oraz efektywną formą porozumiewania się.

Fenomen marketingu SMS wynika z jego efektywności. Tymczasem skuteczność usługi polega na wciąż rozwijającej się potrzebie posiadania urządzeń mobilnych. Nikt z nas nie wyobraża sobie życia bez telefonu komórkowego. Wróć! Nikt z nas nie wyobraża sobie 15 minut bez telefonu komórkowego. W związku z tym, że nie odstępujemy swoich komórek na krok i zazwyczaj znajdują się one w zasięgu dłoni niemal 100% wiadomości zostaje przez nas przeczytanych.

SMS marketing posiada wiele zalet, jednakże czasami możemy spotkać się także z jego negatywną oceną przez konsumentów. Niektórzy wychodzą z założenia, że jest to zbyt nachalna czasami wręcz intruzywna forma komunikacji z klientem. Musimy zdawać sobie sprawę, że wybierając konkretne narzędzie marketingowe w naszej firmie zawsze będziemy mieć styczność z jego zwolennikami i oponentami. Nie jesteśmy w stanie uszczęśliwić wszystkich. W celu bliższego zapoznania się potencjalnym segmentem swoich odbiorców sugerujemy aby wesprzeć się wynikami przeprowadzonych badań marketingowych.

Wykorzystując tę ideę w odniesieniu do naszego tematu przewodniego stwierdzamy, że marketing mobilny jest efektywną usługą akceptowaną przez odbiorców. Na przekór wielu opiniom okazuje się, że konsumenci lubią otrzymywać oferty poprzez wiadomości SMS a namacalnym dowodem potwierdzającym ten fakt jest poniższy fragment z raportu przygotowanego przez SMSAPI we współpracy z IPSOS (rys.1).

Rys.1 Trendy w komunikacji mobilnej 2016 – raport przygotowany przez SMSAPI we współpracy z IPSOS. Źródło: https://www.smsapi.pl/blog/aktualnosci/trendy-w-komunikacji-mobilnej-2016/

Potęgę SMS-ów możemy zaobserwować głównie w kampaniach reklamowych, których głównym narzędziem są tzw. krótkie wiadomości tekstowe. Jak zapewne wiecie rozbudowane kampanie marketingowe są nieodzownym elementem działań każdej marki, które mają bezpośredni wpływ na zaistnienie firmy na rynku. Jednakże, aby kampania przyniosła zamierzone efekty należy sumiennie przemyśleć jej cel oraz przebieg.

Najważniejsze jest pamiętać, aby:

  • Stworzyć docelową bazę odbiorców – należy wykorzystać wyłącznie numery osób, które potwierdziły chęć otrzymywania wiadomości SMS,
  • Ustalić plan dzięki któremu będzie można systematycznie informować klientów o swoich komunikatach. Należy przypominać się konsumentom w regularnych odstępach czasowych o odpowiedniej porze.
  • Nie wysyłać zbyt dużej ilości wiadomości
  • Wiadomość nie była zbyt długa – 1 SMS zawiera 160 znaków (wraz ze spacjami i bez polskich znaków).
  • Treść SMS była nietuzinkowa, poprawna i czytelna.
  • Starać się urozmaicać i personalizować wysyłane wiadomości
  • Konsument korzystający z oferty otrzymał dodatkową korzyść, która sprawi, że poczuje się wyróżniony i na przyszłość będzie chciał uczestniczyć w akcjach promocyjnych
  • Kontrolować oraz analizować efekty dotychczasowych kampanii SMS

Reasumując, wykorzystanie marketingu SMS jest doskonałym uzupełnieniem innych działań promocyjnych, kampanii wielokanałowych, które w efekcie końcowym skutecznie skupiają uwagę Twoich potencjalnych klientów. Jego przystępność oraz możliwość przeprowadzenia błyskawicznej organizacji wpływa na jego popularność oraz uznanie wśród przedsiębiorców. Chcąc zapewnić sobie profesjonalne przeprowadzenie akcji zachęcamy do skorzystania z usług profesjonalistów. Razem z wykwalifikowanym zespołem agencji reklamowej uzgodnisz detale mechanizmu akcji oraz zadecydujesz o szczegółach raportowania doręczeń i o innych szczegółach wpływających na ostateczny efekt kampanii.

 

http://beautyinspiration.pl

http://marketingmobilny.pl

https://mprofi.pl/skuteczny-sms-marketing-w-11-krokach/

https://serwersms.pl/marketing-sms

www.smsapi.pl/blog/aktualnosci/trendy-w-komunikacji-mobilnej-2016

https://pl.wikipedia.org/wiki/SMS

http://www.marketing-automation.pl/sms-marketing-nie-umarl-10-dowodow-jego-skutecznosci/