Reklama jest koniecznym wręcz przymusowym elementem wpisanym w życiorys każdego przedsiębiorcy. Jej istota nie traci na znaczeniu, a permanentne zainteresowanie wśród odbiorców wzmaga oraz urozmaica powstawanie nowych możliwości i rozwiązań w jej zakresie. Zakładając swój biznes musisz podjąć ważną decyzję związaną z formą promocji jaką zdecydujesz się zastosować aby wzmocnić efektywność swoich działań. Obecnie swój prym wiedzie m.in aktywność na portalach społecznościowych, czy korzystanie z rozmaitych rodzajów systemów reklamowych tj. Google AdWords bądź Google AdSense. Przygoda z Social Media może być skuteczną drogą do wypromowania swojej reklamy, jednakże należy pamiętać, że nie każdy z nas z łatwością „buszuje” w sieci oraz nie wszyscy mają do niej stały dostęp. Mimo, że Internet uchodzi za najpopularniejsze narzędzie służące do natychmiastowej wymiany informacji musimy mieć świadomość, że jego przekaz zapewne nie dotrze do osób starszych czy do odbiorców posiadających niższy status zawodowy.

W związku z powyższym inną możliwością wspierającą rozpropagowanie wizerunku Twojej firmy może okazać się tradycyjny wydruk materiałów reklamowych. Forma promocji pod postacią ulotki, nadal jest powszechną i zauważalną na co dzień metodą na pozyskanie nowego klienta. Zaletą reklamy drukowanej jest możliwość bezpośredniego kontaktu z odbiorcą, a także sposób klarownego, bieżącego oraz prostego przekazu informacji na oferowane przez Ciebie usługi. Plusem jest także możliwość dotarcia do konkretnego, wybranego przez nas segmentu konsumentów oraz jej cena, która w porównaniu do innych form promocji nadal jest stosunkowo niska. Niestety jak to w życiu wszystko ma swoje wady i zalety. Chcąc w pełni wykorzystać wszystkie atuty promocji za pomocą ulotki musisz pamiętać o przestrzeganiu pewnych zasad, które zapewnią, że nasza inwestycja w druk nie będzie jedynie niechcianym, uciążliwym dla odbiorcy stosem makulatury. Wadą ulotek jest ich krótkowieczność oraz często jednorazowy użytek. Jednakże, pamiętaj, że przekazanie tej magicznej kartki papieru we właściwe ręce może zdziałać cuda.

Celem uskutecznienia swojej kampanii reklamowej za pomocą ulotki pamiętaj aby:

  • wybrać docelowy segment odbiorców
  • przemyśleć jej projekt – kieruj się zasadą „im mniej tym lepiej”
  • grafika była atrakcyjna oraz przyciągała wzrok
  • informacje na ulotce były przejrzyste, oczywiste oraz napisane widoczną czcionką
  • osoba, która będzie zajmowała się dystrybucją była świadoma usługi jaką oferuje. Pamiętaj, że pierwsze wrażenie robi się tylko raz a kompetencje i wiedza zapewne zachęci potencjalnego odbiorcę do współpracy.
  • była rozdawana w przemyślanym miejscu np. związanym z branżą

Możesz rozważyć także możliwość udzielenia dodatkowego rabatu bądź bonusu, który będzie zrealizowany tylko w określonym terminie wraz z otrzymaną przez klienta ulotką.

Reasumując, wydruki są ponadczasową, żywą, namacalną metodą na zareklamowanie swojej firmy. Ulotka jest nieskomplikowaną, niedrogą oraz szybką formą reklamy, która może przynieść korzyści pod postacią pozyskania nowego grona odbiorców a tym samym zysku. Przemyśl swoją strategię marketingową i stwórz swoją własną niepowtarzalną ulotkę, która nie będzie jedynie zwykłą kartką papieru. Pamiętaj, że papier przyjmie wszystko, natomiast tylko dobrze dobrana strategia oraz prosty przekaz informacji stworzy niezawodny efekt.